Automobilių apklijavimo meistras

Automobilius apklijuoja daugelis įmonių, tačiau bemaž vienintelis Rytis Kūlokas tai vadina hobiu, kartu ir sportu. Kaunietis gali pasigirti Europos automobilių apklijavimo vicečempiono titulu.

Automobilių apklijavimas plėvele kuo toliau, tuo labiau sunkina dažytojų gyvenimus. Aptraukti automobilį norima spalva kainuoja mažiau nei perdažyti visą kėbulą, be to, plėvelė užkonservuoja automobilio dažus. Jų nebeveikia saulės spinduliai, jie apsaugomi nuo įbrėžimų. Ir pats darbas greitesnis – automobilio nereikia ardyti, darbas padaromas vos per porą dienų. Kai spalva atsibosta, arba norisi automobilį parduoti, nuklijuoji, ir turi lygiai tokią pačią transporto priemonę, kaip kad prieš klijuodamas.

Automobilius apklijuojančių įmonių – gyvas velnias. Vieni teikia pigias paslaugas, kiti reklamuoja kokybę. Bet šiuo aspektu retas Lietuvoje, o ir visoje Europoje prilygsta Ryčio Kūloko rankų darbui.

Automobilių apklijavimo meistras

Automobilių aptraukimu plėvele Rytis pradėjo užsiiminėti beveik prieš penkerius metus dar dirbdamas Danijoje. Rytais jis dirbo pašte, o popiet vietinėje reklamos įmonėje, kur lipdukais dabino tiek automobilius, tiek greituosius traukinius. Ši veikla vaikinui prilipo ir greitai peraugo į nuosavą verslą. Dar greičiau verslą iš Danijos į Lietuvą atitempė moteris. Nedidelės dirbtuvės Kaune, Šančiuose pasidabino Speed Styling iškaba.

Klientai – lenktynininkai

klientai lenktyninkaiJo dirbtuvėse dažniausiai lankosi sportiniai automobiliai. Automobilius prieš varžybas čia puošia beveik visi Lietuvos driftingo meistrai, pusė ralio atstovų, nemaža dalis ir žiedininkų. Klijuoja jis ir įmonių ir privačius automobilius, kuriems plėvelės pagalba tiesiog pakeičia spalvą.

Vis dėlto, aptraukimo plėvele specialistas neslepia, kad maloniausia jam klijuoti sportinius automobilius. „Man patinka iššūkiai ir visada noriu klijuoti tai, ko neklijavau“ – aiškina Rytis ir iš kart į įspūdingiausių apklijuotų automobilių sąrašo viršūnę rašo 1000 km lenktynėse dalyvavusią Aquilla CR1. „Prie to projekto dirbau gal keturias dienas. Labai įmantriai išraitytas kėbulas, daug angų, teko daug galvoti, kur reikės daryti pjūvius.“ – paaiškino. Šalia Aquilos įrašė ir RaceTech kompanijos sukonstruotą BMW M3 GTR projektą.

Iš gatvėms važinėti skirtų automobilių jis prisiminė apklijavęs BMW X6 modelį iš vientiso plėvelės gabalo, be jokių sujungimų, apklijuodamas netgi tarpdurius.

Nesipigina

Paprastesni automobiliai Speed Styling garaže retai lankosi. Rytis į dirbtuves nepriima rūdijančių ar netvarkingai apglaistytus kėbulus turinčių transporto priemonių. „Jei atvaro automobilį su nelygiomis kėbulo detalėmis, ir aš matau, kad plėvelė bus banguota, negraži, jei matau, kad nepavyks automobilio apklijuoti kokybiškai, atsisakau dirbti darbus.“

Antrasis faktorius, kodėl kauniečio dirbtuvėse lankosi tik vertingesni automobiliai, tai kaina. Vaikinas pripažįsta nėra pats pigiausias automobilių klijuotojas, tačiau visada atsako už kokybę. „Rinkos netiriu, vyraujančių kainų nežinau. Tačiau paskaičiuoju, kad sąskaita tenkintų tiek klientą, tiek mane. Spalvos pakeitimas lengvajam automobiliui kainuoja apie 1000 eurų, tačiau kaina, priklausomai nuo modelio gali skirtis. Pavyzdžiui, norint aptraukti kokį nors Audi A3 nereikės 1000 Eurų, nes darbas bus paprastas, bet štai Honda S2000 savininkui teks pakloti daugiau pinigų. Nors automobilis ir mažesnis, tūpčioti aplink jį reikės daugiau, norint gražiai ir kokybiškai užklijuoti visas gilias angas reikės įdėti daugiau darbo.“ – aiškino.

Investuoja į hobį

Darbu tapusiam hobiui Rytis pinigų negaili. Rodo man juostelę, ant kurios užklijavus plėvelę, patraukus juostelę, plėvelė itin tolygiai nuplyšta. Juostelę ant kėbulo galima išraityti kaip tik nori, su ja galima išpiešti įvairius ornamentus. O kaina – euras už metrą. Padėjęs juostelę šalin rodo delno dydžio krepšelį, kuriame trys plastmasiniai pagaliukai plačiais, tačiau aštriais galais. Plėvelei lyginti. „Koks žmogus galėtų tokiems dalykams išleisti 30 Eurų? Aš išleidau.“ – nusijuokia. O kiek dar įvairiausių įrankių, lopetėlių, peiliukų ir kitų brangių niekučių lentynose prikrauta!

Klausiu, ką ypatingo jis mato šioje neįprastoje veikloje, kuri kitiems tėra darbas. Rytis kukliai nusuka akis į ant keltuvo stovintį tikrą Ford Mustan Shelby GT500 ir trumpai paieškojęs žodžių taria: „Man patinka matyti, kaip mašina per dvi dienas visiškai pasikeičia, o klientai sako wau. Man tai yra pomėgis, man įdomu klijuoti sudėtingas detales, visada yra sportinis azartas darbą atlikti kokybiškai.“

O kai sudėtingų užduočių vykdymas perauga į sportinį azartą, nori nenori pradedi ieškoti kur pasigalynėti. Pasirodo, būna netgi automobilių aptraukimo plėvele čempionatai. Lietuvos garbę juose Rytis gina vienintelis. Matyt, kad užduotys ten tikrai nelengvos.

Vienas geriausių Europoje

10898203_820359051358555_7260637579815797981_nPavyzdžiui, European Wrap-Star čempionate Ryčiui teko kovoti su 23-im geriausiais Europos automobilių apklijuotojais ir įveikti 5 etapus. Pirmasis – per pusvalandį apklijuoti priekines dureles. Antrasis – per 40 minučių apklijuoti priekines ir galines dureles, trečias – per valandą apklijuoti visą šoną išskyrus priekinį sparną ir slenkstį. Pusfinalyje per dvi valandas dalyviams teko klijuoti jau visą KIA Cee‘d GT šoną, o finale, dar ir galinį oro aptaką.

„Apklijuoti reikia identiškai, kad atitiktų šalia stovinčią pavyzdinę mašiną. Reikia atitaikyti ir identiškai į tą pačią vietą užklijuoti fotopaveikslą, rankenėles reikia apklijuoti jų neišėmus, su perkišimais. Laiko duoda tiek, kad beveik niekas nespėja, taigi teisėjai ir vertina, kiek spėji padaryti, kaip kokybiškai padarei, su liniuotėmis matuoja kiek pasislinko ar ne, kaip išsitampė piešinys.“ – konkurso subtilybes papasakojo Rytis.

Savo pasirodymus automobilių apklijavimo plėvele čempionatuose Rytis Kūlokas pradėjo 2013 metais, pasaulio čempionate. Pernai, Europos čempionate jis jau užėmė antrą vietą. Šiais metais lietuvis vėl dalyvaus Pasaulio čempionate ir ruošiasi parodyti, kad jo įgūdžiai vieni geriausių visoje planetoje.

Autorius: Egidijus Babelis

Šaltinis: „Keturi ratai“

Komentarai uždrausti.